I turned the exhibition hall into a map room which offers me
possibilities of breaking out of the decision making process – the
‘yes’ or ‘no’ maze. I make a new and exciting imaginery strategy which
is still about how well I am able to solve a particular problem.
On the walls and carpets there are networks of roads, geographical
units, some funny drawings, which all represent possibilities
including the deliberate and well-considered steps, as this is the
function of the strategic map. It is also a projection of a fictitious
inner world, which uses my memories and my feelings. Meanwhile, a
vision is born through which I try to find the link between reality
and illusion. |
|
A kiállítótérben egy térképszobát hoztam létre, ami már lehetőség
számomra a döntéshelyzetből, azaz a – yes- no labirintusból- , való
kitörésre. Képzeletemben egy új, egy számomra izgalmas haditervet
készítek. Ez a terv még mindig arról szól, hogy mennyire vagyok képes
megoldani egy adott problémát. A falakon és a szőnyegen
úthálózatok, domborzati ábrák, különböző játékos rajzolatok láthatóak,
melyek mind lehetőségeket jelölnek, a tudatos és átgondolt lépéseket
is beleértve, mint ahogyan a stratégiai térképnek is ez a funkciója.
Egy fiktív belső világ projekciója is egyben, ami az emlékeimből és a
hozzájuk kapcsolódó érzésekből táplálkozik. Közben életre kel egy
vízió, ami által próbálom megtalálni az összefüggéseket a valóság és
illúzió között. |
|
Zsuzsi Csiszér has reached a new stage in her self quest. She partly found the answers to her questions (yes or no), so now leaving those behind, she started another problem solving. Those, who follow Csiszér’s posts on different social sites and websites to share pictures, could have already seen the huge sheets with dashed lines, geometric shapes and sometimes with little drawings. These are Csiszér’s „maps”, which are imaginary exits for the artist – or even for the spectator – from specific situations. Visualisation of fictitious strategic plans. However, the emphasis is not on searching a way out, but rather on working out solutions, possible ways to survive. Just like during her previous project, the meditative style of the work process helps the artist to turn to her inner self. While a big blank page is getting full with tiny dashed lines, Csiszér works out solutions for the situations and problems she is concerned about. Do we get directions to follow together with Csiszér? Who is she helping with her maps? Only herself or others as well? What solutions does she suggest? Come and find it out yourself in Fészek Gallery, Budapest. / Erika Horvath / |